Két nap a Kis-Balatonon - 2.nap

Pénteken a kelő nap sugarait már a Kis-Balatonon fogadtuk. Három, egymás melletti nádnyiladékba cuccoltunk be. A feeder bottartókat a vízbe állítottuk, mert ha jön a „nagy”, akkor úgysem tudjuk a nyiladékba húzni, mindenképpen be kell utána sétálni a nádfal vonaláig.
Zoli ült a jobb oldalamra, Szabolcs pedig a balra pakolt. Mindenképpen szerettem volna, ha halat és jó halat fognak. Zoli meg tudta dobni a tőle jobbra lévő tökleveles mindkét szélét, így aztán javaslatomra oda horgászott. Szabolcs a túlsó oldali nádas előtti mederesést horgászta meg velem együtt.
A kosárba az új Economic Feeder Green etetőt használtuk, alapetetést nem csináltunk a sok rák miatt. A hajszálelőkére kötött csalitüskére pedig a szupercsali a Korum gumikukoricája került, mintegy másfél centire a horogtól.
Zoli keze sült el a leghamarabb. Még talán tíz perce sem horgásztunk, mikor felugorva karosszékéből befutott a vízbe és bevágott a botját görbítő halnak. A ponty fárasztás közben beleszaladt a másik felszerelésébe, ezért aztán Szabolcs sietett a segítségére én meg fotóztam az eseményeket.

A két bot ugyan dupla esély, de néha hátrány is tud lenni.

Így már semmi sem akadályozza a fárasztást.

Szákolás a sulyom mellett

6:22-kor szákban az első ponty

A hosszú pontyoknak jól jön a nagyméretű merítő.

Zoli kora reggeli nyurgája.

Az én horgomra csak a keszegek voltak kíváncsiak, de azokból sem a nagyobbak. Minden bedobásra fogtam halat, melyek 20-30 dekás karikakeszegek voltak. Egész délelőtt semmi mást nem sikerült fognom, csak ezeket az apróságokat.
Bal oldalamon Szabolcs pedig halat sem fogott addig, amíg a csontit és pelletet nem cserélte le a gumicsodára. Aztán elkezdte fogni a gusztustalanul nagy dévéreket. Azonban Zolit nem lehetett megállítani. 7:41-kor megint beszaladt a vízbe és a tökleveles mellől kikormányozta második pontyát is.

Horgon Zoli második pontya

Annak ellenére, hogy nád elől horgásztunk a pontyok nem mentek bele, mert túl sűrű volt a méretükhöz.

Jól jött a nagyméretű, hosszú nyelű erős merítő.

Szákban a második!

Zoli második pontya sem maradt el méretben az elsőtől.

Szabolcs „csak” dévérig jutott, de azokból rendeseket fogott.

Ezt követően aztán mindkettőjük dévéreket fogott, én pedig néztem őket, miközben húzogattam a karikákat, meg fotóztam.
Aztán 10 órakor Zoli beszákolta harmadik pontyát is.

Zoli harmadik pontya.

Ez sem volt kisebb az előzőeknél.

A továbbiakban én maradtam a karikáknál, hiszen néhány nappal korábban már megfogtam a pontyaimat, dévérjeimet, most ez jutott.
Szabolcs viszont növelte a csapásszámot és egyre-másra húzta a szebbnél-szebb dévéreket.
A nagy melegre való tekintettel fél délben Zolival abbahagytuk a pecát, csináltunk egy teríték fotót, majd a halakat visszaengedtük.

A kettejük által fogott halak egy része.

Mivel Zoli még soha sem járt a Kis-Balatonon, megmutattam neki Laci barátom panzióvá alakított szivattyúházát, mely a Kis-Balaton két felét összekötő Zala folyó partján áll és a csodaszép Kányavári szigetet.
A cikk végén pedig szeretnék köszönetet mondani Zalavár polgármesterének Berkenyés István Úrnak, aki biztosította számunkra a napijegyeket.

Azoknak pedig akik szeretnének ide utazni és nem csak horgászni akarnak,
figyelmükbe ajánlom Zalavár más nevezetességeit is,