A majdnem elveszett emlék (Õrbottyán)

Az új Preston orsó

Valamikor a március közepén, amikor kijöttek az új Preston Inspection orsók beszéltük meg Szabival, hogy jó lenne valami halban gazdag vízen letesztelni ezeket a cuccokat. Õrbottyán jutott eszünkbe, mert ilyenkor tavasszal jókat szoktunk itt horgászni. A napijegy-vásárlási procedúra után könnyen találtunk a parton helyet, hiszen eléggé hûvöskés volt ez a hajnal. Szerencsére csak mi fáztunk, a halak azok mutatták magukat, mi több, nem csak mutatták, hanem egy termetes busa ránk is kacsintott.

A hûvös ellenére, a halak szépen mutatták magukat.

Egy termetes busa is ránk kacsintott.

Kipakolás közben mondtam Szabinak, hogy ne csak az orsókat, hanem úszókat is próbálgassunk, így a három grácia: a Sarcanda, a Fine match, és a Carsten waglerek közül szereltünk egyet-egyet különbözõ botokra. Utólag be kell, hogy valljam, mindhárom úszó nagyon jól mûködött, és nem nagyon tudtam volna választani, hogy melyiket nevezzem ki legjobbnak. Mindegyiknek megvan a maga elõnye, és... hátrányuk nem nagyon van.

A három grácia

Szabi válogat a jobbnál jobb úszók közül

Úszórögzítõ

Rendesen felkészültünk, Spice Dévért kevertem, amirõl biztosan tudtam, hogy megfelel a helyi halak ízlésének. Hoztunk földes szúnyogot, pinkit, és természetesen tûzni való szúnyogot is. A nap folyamán az egy szem pinki, két-három szál tûzõszúnyoggal volt a nyerõ csali kombináció.

Etetõanyag, földes szúnyog, tûzõszúnyog és pinki volt a terítéken

Spice Dévér etetõanyag

Földes szúnyog

Tûzõszúnyog

Pinki

Az egy szem pinki + 2-3 szál szúnyog csalikombináció

Az alapozás igazán jól sikerült, a halak az elsõ perctõl a kedvünkben jártak. Dévér dévért követett, nem volt ritka, hogy mindketten fárasztottuk, egyszerre fogtuk a halat.

Pontos alapozás

A zsinóron a távolság megjelölése segíti pontos horgászatot.

Ilyen szépségeket fogtunk

Hol felváltva, hol egyszerre, de csak szedtük-szedtük a halakat.

Tényleg minden tökéletesen mûködött. Jók voltak az úszók, a hal ette az etetõanyagot, nagyon elégedett voltam az orsókkal, semmi kivetnivalót nem lehetett találni a napban. Ritka, hogy minden ilyen jól klappoljon. Remélem máskor is lesz ilyen horgászatban részünk, és nem csak nekünk, hanem a halaknak is, akik fotózás után természetesen visszanyerték szabadságukat. Ilyenkor szokás azt mondani, hogy minden jó, ha a vége jó.

Egy tökéletes horgászat eredménye.