STRADIVARI Carp Match és New ASTERX Match UL teszt II.

Elsõként a CARP-2 került kipróbálásra. A csali két szem Magic Corn epres kukorica volt.

A nap csalija az epres kukorica

Alig kászálódtam fel a ládámra és hangoltam be a fényképezõt, a kolléga máris halat húzott.

Óvatoskodott vele, nem akart ajtóstól rontani a házba, meg különben is, ha már az elsõ hal alatt eltörjük a botot, akkor a továbbiakban már maximum csak egymást bámuljuk, meg a vizet. Nem kellett sokat kardozni vele, a kikapcsolt visszaforgás gátlóval történõ fárasztás és az erõs bot hamar partközelbe hozta. Ott kellett csak jobbra-balra megsétáltatni, és máris lehetett szákolni az elsõ pontyot. Kellemes meglepetés volt az ötösforma tükrös, elsõ halnak nem is rossz.

Ahogy sorban jöttek a kapások, egyre bátrabban merte Feri is húzni a botot és a halakat. Gyakorlatilag a CARP-2 botot nem tudtuk annyira túlfeszíteni, hogy akárcsak törés közelébe is kerüljön. Az aznapi nagy halakat (5-7kg) is nagy biztonsággal lehetett irányítani, a fárasztási idõk ezzel voltak a legrövidebbek.

Horgászat közben persze folyamatosan elemeztük, hogy dobás közben mit is tudnak. Újfent hangsúlyozom, hogy ezekkel a nyelekkel és gyûrûzéssel a STRADIVARI-kkal még a feltámadó szélben is arra szálltak az úszók, amerre akartuk! Elképesztõ különbség van bot és bot között, ha nem próbáltam volna már annyit, biztos, hogy nem hinném el.

A második alany az egy fokkal finomabb CARP-1 bot volt. Ezt elõször én próbáltam és pár hal után már igazából mertem  terhelni, élményszámba ment mindegyik fárasztás vele.

A spicc és a második tag kissé lágyabb, késõbb keményedik fel, árnyalatnyival hosszabb a fárasztási idõ, de ez sem ad sok esélyt a halaknak. A CARP-1 volt az a bot, amit hosszú idõ óta az egyik kedvencemmel, mégpedig a Korum Medium botommal hasonlítottam össze. Aki esetleg nem ismerné, az egy olyan lágy bot, amellyel a keszeg is élvezetesen fárasztható, de a nagy pontyokkal is megbirkózik. A STRADIVARI CARP-1 felveszi vele a versenyt. A fárasztási tulajdonságai szinte azonosak, mindössze egy-két apró különbséget véltem felfedezni. A CARP-1 leheletnyivel feszesebb bot, mivel anyaga tiszta karbon, míg a Korum anyagába több gyantát kevernek, ezáltal értelemszerûen lágyabb is lesz. Ez az apró különbség és a nyéltag az oka, hogy dobni jobban lehet a CARP-1-el, míg a fárasztási tulajdonságok megmaradnak.

A nap legszebb halát is ezzel kardozta ki Feri, még ha tovább is tartott, élvezetesebb volt.

Ami a "csövön kifér" 1.

Ami a "csövön kifér" 2.

Ami a "csövön kifér" 3.

Ami a "csövön kifér" 4. "Nem igaz, hogy nem tudom eltörni!"

Ami a "csövön kifér" 5. "Na, még egy kicsit!"

Ami a "csövön kifér" 6. A nap hala a szákolás elõtt.

A nap legszebb hala A STRADIVARI Carp Match I botra jött

A harmadik alany az AsterX Light volt. Tény, hogy nem pontyozásra tervezett bot, azaz jobban mondva, nem pontyos versenyekre való bot. Hihetetlen akcióval bír, eltörni fárasztás közben szerintem, nem lehet.  Nagy terhelés alatt parabolába hajlik, egy-egy hevesebb kirohanás során, elképesztõ módon nyúlik a hal után.

Ezt az öt körüli tükröst a New ASTERX Match 390 UL bot fárasztotta ki.

Bánatos ponty arc, még a szája is tátva maradt.

A nyélkiképzése, mint mondtam sajnos nem olyan, mint a STRADIVARI-ké, emiatt és a lágysága miatt is kezdetben ezzel dobtunk a legnagyobb szórással. Azzal azonban tisztában kell lennünk, hogy az AsterX Light egy kedvezõbb árú bot, és a pénzéért ez a nyélkiképzés adja a legtöbbet! Más stílust igényel a kezelése, de hamar rá lehet érezni az ízére. Akadómentes területen gyakorlatilag csak a kezünkön múlik, hogy mekkora halat segítünk vele partra. Vékony bottal is foghatunk vaskos halakat, ez tény.

Három óra tömény fárasztás után elégedetten állapítottuk meg, hogy még mûanyagtavon is ritkán tapasztalható dömpingbe futottunk bele. Ennél jobb alkalom nem is nyílhatott volna a STRADIVARI CARP és AsterX Light botoknak, hogy bebizonyítsák rátermettségüket. Jó nap volt. Életrevaló match botokat nyúzhattunk sok hallal körítve, nagyokat viccelõdve, ennél több a vízparton pedig nekünk nem is igen kell.

A kis virgonc !

Önfeledt pontyöröm.

Igazán jó peca volt

A tesztben való részvételért nekik is köszönet jár