Végre 180 cm !

A hajnal már a vízen talált minket.

Csütörtök reggel bevásároltam a boltnak, így a péntek hajnal szabad, gyerünk pecázni! Mindkettõnknek dél körül már máshol kellett lennünk, tehát csak a délelõtt állt rendelkezésünkre. Megbeszéltük, hogy az etetõanyagot én keverem, úgyhogy 3 kg paduc-márna-jászt-t kevertem, némi földdel nehezítve, bábbal, csontival gazdagon fûszerezve, hogy legyen mit falatozni kedvenceinknek.

Az etetõanyagot már elõzõ este bekevertem

Vízre érés után gyorsan beállítottuk a cuccot, gombócoltunk valamennyit, rácsba is raktunk be kaját, és elkezdtünk horgászni.

Így készül a rácsos gombóc !

Az elkészült, bevetésre kész gombóc

Mint mindig, Szabi felül, az etetésen, én alatta a lecsorgón. Az elsõ halakat, a nagy általánosságnak megfelelõen Szabi fogta. Kezdett egy jól küzdõ balinnal, majd fogott még néhány keszegfélét. De amikor ránk talált a jó hal, onnantól kezdve enyém volt a pálya. Érdekes, míg õ az etetésen az apróbb halakat csipegette, addig én a testeset húztam, alul.

Szabi elsõ balinja hamar visszanyerte szabadságát

Az etetés alja jó halakat adott

Szerelékem nem volt túl bonyolult, 2 grammos úszó, 2-2 db hatos ólommal megütköztetve, és egybehúzva a megközelítõleg 2 gramm ólmozás. Ezt én általában egyforma méretû sörétekbõl rakom ki, hogy ha úgy adódik, szét tudjam húzni, hogy az osztott ólmozás lehetõsége megmaradjon.

Az úszót 2-2 db 6-os söréttel fixáltam.

Az azonos méretû sörétek összehúzva

Paduc

Márna

Jász

10 óra körülre megcsappant a kapások száma. Nem tudtuk eldönteni, hogy az etetõanyag, vagy a halak fogyatkoztak meg. Mindenesetre megegyeztünk, hogy fogunk még egy búcsú halat, és indulunk tovább, ki-ki a maga dolgára.

És ráadásnak még paducok

Egy gyönyörû leánykoncér, ami gyorsan visszanyerte szabadságát

Végül, de nem utolsó sorban egy szilvaorrú.

Az alig három órányi horgászat meglehetõsen sokféle, és sokrétû halat adott, bár a búcsú hal, egy gyönyörû dévérkeszeg, meglépett. El is döntöttem magamban, hogy másnap, ha tehetem, visszajövök.

Egy gyönyörû dévér, ami abban a pillanatban, amikor hozzáértem meglépett

Gyorsan lefotóztuk a halakat, és mindenki ment útjára. Ennél szebb három órás pecát nem kívánok máskorra sem.