Õszi márnázás feederrel

Hosszú ideje már, hogy nem tudtam lemenni a Dunára horgászni folyamatos elfoglaltságaim miatt. Az egyik délután viszont lehetõségem nyílott erre. Feederbotos horgászatot terveztem. Sajnos gépjármûvel nem rendelkezem, így biciklivel voltam kénytelen lemenni a vízre. Az etetõanyagot már otthon megnedvesítettem, mely 1 kg Top Mix Barbe Special volt. Ez a keverék az idei évtõl került fel a palettára és csak pozitív dolgokat tudok róla mondani. Szemcsemérete viszonylag nagy így sok vizet felvesz a nedvesítés során. Íze édeskés , ?illata"  erõteljes parmezán sajt. A parmezán sajt a folyóvízi etetõk egyik meghatározó aromája. Ha van az etetõanyagban nincs az a márna ami ellen tudna neki állni. Azonban jól vonzza a más nagytestû halakat is, mint például a pontyot és a nagyobb dévéreket.

az általam használt etetõanyag

majd megnedvesítve

Érdemes még adalékanyagokat is hozzákeverni az etetõanyagunkhoz, ezzel is növelve csalogató hatását. Jómagam egy kis búzával és csontival próbáltam fogósabbá tenni keverékemet.

A szerelék: két feederbot, melyre fõzsinórként 0,20-as került. Klasszikus fenekezõ szereléket használtam melyet erõgumival kombináltam. Az elõke hossza 10 cm, 0,18-as méretben. A vastagabb damil használatát akkor tudom javasolni ha akadósabb a terep. Horognak Drennan Carbon Feedert ajánlok 10-8-6-os méretben. Ez egy erõs húsú horog, melyre szükség is van, hogy jól a tartsa a halat a fárasztás során.

6 órára érkeztem meg a vízpartra. Nem kívántam hamarabb lemenni, mert tudtam, hogy napközben a gébek miatt nem lehet horgászni. Ezek a kis mohó halak a sötétedés beállta után eltûnnek, és helyükre megérkeznek a várva várt nagyhalak. (Ha napközben horgászunk és nem szeretnénk ,hogy a gébek zavarjanak ajánlani tudom a horogra a hungarocell golyócskát. Köztudottan a gébek fenéken táplálkoznak, ha viszont felrakunk egy lebegõ csalit az elemeli a horgot a fenéktõl. A jász és paduc például kifejezetten kedveli a lebegõ csalikat. Érdemes kísérletezni...).

Az elején csak a gébek zaklattak, de amint besötétedett el is tûntek. Jó egy órás kapásszünet következett majd egyszer csak az alsó bot elindult. Érzem nem valami nagy hal, de azért jól küzd. Gyorsan szákba is tereltem, egy kiló körüli márna személyében. Lefotóztam és már engedtem is vissza éltetõ elemébe. A csontira éhezett meg. Dobtam is vissza az elõzõ helyre szerelékemet. 5 percen belül újabb kapás következett. Ez viszont már egy jobb hal. Erõteljesen elindul a meder felé, majd megáll és szépen a sodrást is kihasználva folyásnak szembe veszi az irányt. Ez csak márna lehet. Rá jellemzõ ez a fajta védekezési módszer. 5 perces fárasztás után ez a hal is a merítõben piheget. Olyan 2,5 kg forma. Úgy látszik megérkezett egy csapat márna.

A késõbbiek folyamán még sikerült 2 db jó 2 kg-s márnát fognom és abbamaradtak a kapások. Este 10-kor be is fejeztem a horgászatomat és elindultam haza.

Ha még kihasználjuk az enyhe õszt akkor még jó eséllyel foghatunk márnát november végéig. Utána érdemesebb inkább a menyhalakat vagy a ragadozó halakat célba venni, de errõl majd egy másik cikkben.

Gyönyörû hal

?fogd ki és enged vissza"